Nasz profil

        • „Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym,wyjątkowym i niezastąpionym” (Phil Bosmans)

        • „PO PROSTU RAZEM” - INTEGRACJA

                       Grupy integracyjne zostały zorganizowane jako odpowiedź na potrzeby środowiska. Dzieci zdrowe i niepełnosprawne są u nas PO PROSTU RAZEM.

          Integracja nie jest jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne zostają włączone do grupy dzieci zdrowych, lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy. Każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z trudnościami. Integrację realizujemy jako formę współistnienia – wspólnej zabawy, nauki, wychowania i pomocy.

          Praca w tych grupach opiera się, tak jak i w innych grupach na Programie Wychowania Przedszkolnego. Grupy integracyjne są mniej liczne (od 18 do 20 dzieci), w tym od 3 – 5 dzieci niepełnosprawnych.

          Zakwalifikowanie się do grupy integracyjnej to dla dziecka zdrowego wielki zaszczyt.

          W grupie integracyjnej pracuje 2 nauczycieli wychowania przedszkolnego i 1 pedagog specjalny, który wspomaga zarówno dzieci niepełnosprawne jak i dzieci zdrowe, jeśli one akurat potrzebują pomocy. Pedagog specjalny prowadzi dodatkowo z dziećmi niepełnosprawnymi, poza pracą w grupie, indywidualne zajęcia terapeutyczne i kompensacyjne. Każde dziecko niepełnosprawne funkcjonuje w oparciu o indywidualny program pracy opracowany przez pedagoga specjalnego we współpracy z nauczycielami wychowania przedszkolnego, psychologiem i logopedą. Jest on dostosowany do możliwości, zainteresowań oraz potrzeb dziecka. Dzieci zdrowe w grupie integracyjnej realizują takie same treści programowe jak dzieci w pozostałych grupach, wzbogacone o zagadnienia związane z integracją.

          ZALETY INTEGRACJI

          DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE obserwując na co dzień pełnosprawnych rówieśników:

          • zapominają o swoich niedyspozycjach,
          • nabierają większej pewności siebie,
          • odnajdują swoje miejsce w środowisku,
          • uczą się odważniej patrzeć na świat,
          • nawiązują kontakty społeczne

          DZIECI ZDROWE przebywając z niepełnosprawnymi kolegami uczą się:

          • większej tolerancji wobec innych,
          • akceptacji odmienności,
          • odpowiedzialności i życzliwości,
          • otwartości na problemy innych,
          • opiekuńczości,
          • troski o innych.